piątek, 11 września 2015

Tort z kwiatem lilii

     Jako, że miłość do dekorowania tortów zapoczątkowała u mnie fascynacja cukrowymi kwiatami, nigdy nie mogłabym porzucić robienia ich, na rzecz wypieków tematycznych. Przyznam, że wymyślanie niecodziennych form to świetna zabawa, ale nic nie zastąpi eleganckiego charakteru, jaki mają słodkie ozdoby florystyczne. Dlatego też, w miarę upływu czasu, chciałam spróbować swoich sił w robieniu coraz to nowych gatunków kwiatów.

     Przyznam, że moja kolekcja różnego rodzaju cukierniczych wykrawaczek, wytłaczanek i szablonów jest już naprawdę spora. Co prawda, nie grzesząc skromnością dodam, że obecnie byłabym w stanie wykonać większość dekoracji bez narzędzi, niemniej na pewno pozwalają one zaoszczędzić nieco czasu. Cukrowa lilia na torcie została przeze mnie zrobiona, właśnie z wykorzystaniem jednego z nich. Chciałam by była ona możliwie jak najbardziej realistyczna, a biorąc pod uwagę, że była to moja pierwsza próba, to jestem zadowolona z efektu.


     Tort ten wykonałam bez żadnej okazji. Był to po prostu trening nowych technik. Jedynymi elementami, które nie zostały przeze mnie w całości zrobione, były pręciki kwiatowe. Jako, że na ryku dostępnych jest ich cała gama i są one bardzo powszechnie stosowane w nawet najbardziej misternych kwiatach, również postanowiłam je wypróbować. Tort był delikatny i efektowny, a o to mi właśnie chodziło.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz